kamerautrustning


» OBJEKTIV
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Canon EF-S 18-55mm (kit-objektiv)

Det här objektivet får man med när man man köper Canon EOS 450D (om man inte köper det utan). Jag har använt det till allt och det har fungerat jätte bra. Skärpan är bra och kameran fokuserar tyst och snabbt. Det är stabilisering på objektivet och det är super bra för att få en fräsch bild.
1 790 kr på cyberphoto.se
» Bilder fotade med objektivet finns här.


Sigma AF 70-300mm f/4-5,6 DG APO Zoom Macro
Skriver om objektivet när det har kommit i mina händer.
1 390 kr på elgiganten.se
» Bilder fotade med objektivet finns här.


Canon EF 50mm f/1,8 II
Skriver om objektivet när det har kommit i mina händer.
1 090 kr på cyberphoto.se
» Bilder fotade med objektivet finns här.




» KAMERATILLBEHÖR
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Canon YongNuo BP-450D batterigrepp
Skriver om batterigreppet när jag har fått det i mina händer.
699 kr på fotofyndet.se


Victory stativ
En bra stativ som är litet men endå stort. Funkar perfekt att ta med ut till skogen. Är 160cm långt och är lätt och snabbat att ta fram vilket är en fördel vid tidspress fotografering.
234 kr på tradera.com
» Läs hur du gör ett eget stativ.


Canon Bag 10 EG (kameraväska)

Har många olika fack. Rymmer kamera med objektiv och ytterligare fyra objektiv, laddare, blixt, batterier, minneskort mm. Är i bra storlek och inte allt tung. Klarar sig i alla väder.
514 kr på cyberphoto.se (Kameraväska har utgått på cyberphoto.se).


Ministudiosar (hemma gjorda)
Två flexibla ministudiosar som är lätta att anväda vid produkt fotografering.
Har t.ex. använt en ministudio för att fota mina kamera bilder och det gick bra. Är lätt att ta fram och behöver bara två starka lampor för att ta en fin produkt bild med dom.
Gjort dom själv och billigt var det.
» För klarar hur du bygger en medel stor här.
» För klarar hur du bygger en stor här.


Luxon 9800A (blixt)
Lätt lärd blixt och väger inte så mycket. Änvändbar vid utefotograferingar i dåligt ljus, produktfoto lite allt möjligt.
Vet inte om man kan köpa den längre. (Är från pappas gammla kamera).


Canon Trådlös IR fjärrkontroll fjärrutlösare
Bra vid självporträtt, fyrvärkeri fotografering, lång slutartid m.m. Jag använder den till alla självutlösnings fotograferingar.
78 kr på tradera.com


2GB minneskort
Rymmer lite över 400 jpeg bilder.
Kostar runt 200 kr.



NÄSTA KÖP
+ Reflexskärm

1 Kommentarer

Publicerad av: sebbe | mxzebastian.blogg.se

dadad

DATUM: 2009-01-10 KLOCKAN: 17:15:24
BLOGG / HEMSIDA: http://mxzebastian.blogg.se/
Kommentera här.

Kameraväska - [Dessa fantastiska prylar fotograferar jag med.]
Bloggdesign - [Jag gör alla mina bloggdesigner själv.]
Kontakt - [Vill du ställa någon fråga via mail?]


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0