Digital Photographer



Utrustning: Canon EOS 450D + Sigma 28-80mm f/3.5.
Inställningar: f/6,3, 1/100 sek, ISO 200, brännvidd 80mm.


Tre bilder som är tagna samtidigt som dessa bilder.
När jag fotograferade dessa bilder var det över -20° och jag hade ett par tunna vantar med mig och en fulladdad kamera. Men eftersom att det var så kallt var jag tvungen att fotografera dessa bilder väldigt fort. Hade läst att om kameran blir kall så spelar det inte någon roll om den är fulladdad den tappar ändå batteritid fortare en vad den skulle göra om den var varm.

Det jag menar med denna text är att även om det är kallt utomhus kan man få fantastiska bilder. Likadan är det om det regnar utomhus på sommaren så kan du få fantastiskt vackra bilder. Så vädret har ju inte så mycket med fotografering att göra vad jag har konstaterat. Visst känner man att man inte vill fotografera när det regnar men det man inte vet just i det skedet är att man kanske kommer att få en helt fantastisk bild.
Jag brukar ofta tänka så nu för tiden. Hände ofta att jag inte fotograferade på en hel vecka för att det regnade men nu fotograferar jag varje dag. Spelar inte någon roll vad det är för väder utomhus.


Det gick inte så vidare bra med att fixa det där med inläggen så en så länge har jag bara fixat länkarna på bloggen, redigerat en bild och tittat på rederiet. Men jag tänkte att jag skulle ta tag i det nu. Är ju snart kväll och jag tror inte att jag orkar sitta ikväll vid niotiden och ändra om bilderna. Tror att jag kommer att somna då vilket jag inte vill. Jag som alltid känner att jag måste göra allt på helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0