Polaroidbilder




Jag tänkte att jag enbart skulle ägna detta inlägg till att snacka om kamera och design.
Det är ju rätt sällan jag skriver inlägg som handlar om t ex hur man gör en vis grej mm.

Fotografi/Kamera.
Igår den 30 Maj 2010 fyllde min underbart älskade kameran Canon EOS 450D två hela underbara år med mig och det glömde jag bort att fira vilket jag så här i efterhand tycker var lite respektlöst. Men men... Jag älskar i alla fall min kamera och tycker att den är jätte bra och rolig och lätt lärd. Jag har länge känt att det inte är nödvändigt att hålla på att ställa in bländare, ISO osv. Men nu när man lärt sig så ser man att bilderna blir bättre och det är mycket roligare att titta på bilderna och även att ta bilderna. Så ett litet råd till er som nyss köpt er en systemkamera. Lär dig att använda den och lär det att ställa in inställningarna fortare än mig. Jag började att ställa inställningar förra året... Hehe :P

Blogg/Design.
Jag tänkte bara att jag skulle meddela er att det inte kommer att komma upp någon ny design i morgon (första juni). Detta är enbart för att jag har haft så jätte mycket skoljobb och annat som tagit upp alla min tid vilket gör att jag i nuläget inte har någon design jag är nöjd med.
Jag vill inte sätta något direkt datum när det kommer upp en ny design med jag hoppas att det blir senast 20 juni. Hoppas ni klarar er. Det är väll huvudsaken att jag bloggar och publicerar bilder ;)

Här kom två, ja man kan kalla det pressmeddelanden. Nu vet ni hur det ligger till.

Kommentarer
Postat av: Sebastian Bergström

Hitintills har dagen varit helt underbar.

Det började med att jag vaknade vid 09.00 och satte mig då direkt upp och bestämde mig för att jag var tvungen att göra lite framsteg på min bloggdesign så jag loggade in och började genast och jag tror att jag fick till det ganska bra. Jag har lyckats göra en header och det känns som om det kommer att bli den. Jag har även hunnit göra en bakgrund dock måste jag finslipa den lite innan jag bestämmer mig.



Efter att jag suttit tills klockan var ungefär 12.00 ställde jag bort datorn från mina knän och gick ner och tog en skål yoghurt. Satt sen och läste två kapitel och åt yoghurt. Lite senare bestämde vi oss för att åka ner på stranden eftersom det var så otroligt varm. Vi fick den bästa platsen och det var riktigt skönt i vattnet. Det var till och med så varmt att min pappa och mamma badade :)

Och ja nu har jag gått upp från några timmar i solen på stranden med lite bad och min bok.



Nu ska jag hoppa in i en varmdusch och sen ta på mig torra kläder.

Jag ska packa och fixa lite efteråt också. På återseende.

2010-07-16 @ 11:12:14
URL: http://sebastian-bergstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0